Tuesday 18 October 2011

#10 - 3 SURIA [ f l a s h b a c k ] - Part 2

Posted by Lily Rahmat ♥ at 8:06 pm
Assalamualaikum :) <3


Klas kitorang dinobatkan sebagai klas paling bising and cekgu-cekgu pun jadi sangat annoyed. Cekgu untuk subjek Geo ialah Pn. Guna, emak kepada classmate kitorang, Thiviya. So sepanjang waktu Geo, cume anak die sorang je yang fokus. Meanwhile the rest sume tido, buat keje sendiri or borak-borak kat belakang. Waktu sejarah, Pn. Syafila selalu bawak kitorang masuk makmal bahasa and selalu kena present kat depan. Siyesly aku paling benci presentation -.-' For subjek math, cekgu yang handle time tu ialah Penolong Kanan 1, Pn. Hazipah. Antara ramai-ramai cekgu klas kitorang cekgu tu la yang paling sopan, lemah-lembut, ayu sebab die suke pakai kebaya and die selalu bawak rotan and die selalu pegang tisu yang dah bergumpal kat tangan. Kitorang paling suke Cikgu Zaihurin! cekgu BM kitorang time tu. Die suke suruh-suruh kitorang baca sajak or syair, tapi bile kitorang suruh die demo jawapan die same je, 'tak bole lah suara saya sedap sangat'. HAHA. Poyo la cekgu ni :P Then waktu BI, cekgu yang in charge ialah cekgu comel-comel kecik-kecik chubby-chubby yang dah tak ingat name die ape -.-' Cekgu yang aja Pendidikan Islam pun dah tak ingat. Lastly, cekgu sains kitorang ialah Cekgu Fatimah. Aku suke aim lipatan tudung die. unik. HEHE.

Then waktu PJ, kitorang suke salin baju kat klas. Dah tutup sume langsir then budak-budak perempuan sume macam berparti liar. Bila budak laki lalu je sume jerit, "Weyh weyh jangan masuk! kitorang tengah salin baju!" and budak laki macam bese, salin baju kat kelas sebla. klas 3 utarid. Selalu nye waktu PJ, kitorang bergabung klas and ade 1 mase aku lambat turun rehat, Naim and Mus baru masuk klas. For the first time aku nampak Mus tak pakai spec. Mata die bulat sangat! Cantik :) Jangan terkejut kalau aku kate die sangat cun bile bertudung. Nak bukti?? Nah!

Cun kan kan kan? HAHAHAHA

Tahun tu aku rasa tahun kegemilangan untuk klas kitorang. Klas yang paling happening and hubungan yang sangat rapat macam siblings antara each other. Duit klas yang kitorang kumpul tu, kitorang gune untuk beli cat and beli langsir, plus duit upah untuk mak itek yang jahit langsir tu. Habis sesi sekolah, petang tu sume datang untuk tolong cat klas even ade antare dorang yang rush nak pegi tusyen. Aku ingat lagi time tu aku pakai baju hitam, tudung hitam and tracksuit biru gelap and Mus pakai baju sukan sekolah wane putih lengan pendek wane merah and tracksuit. He's not wearing songkok and I can see clearly his hair, bentuk 'm'. Anyway, Mus penah ajar macam mane nak ingat name die dengan mudah. 's' for single, 'd' for double. Nak tau kenape? Sebab name die kan MuSaDDiq! sekali dengar macam Sadiq Sigaraga. HEHE. pelik giler name die -.-

The best part is time Hari Keusahawanan. We tend to collect the funds needed by our school as many as possible and klas kitorang among the top 3 which it is an unexpected success. Hee. Time tu few desks dah bawak turun, including mine. Paling tak tahan tu, tak tau lak meja aku yang dorang buat letak dapur, HANGUS meja tu sampai ade hole wane hitam yang sangat huduh grrrr! ~_~ Petang tu dah siap masak air sume and aku boleh sempat pulak dating time tiup belon kat makmal bahasa. Tak pasal-pasal Pn. Syafila bagi ceramah, cash je amek kau! :D Hari Keusahawanan tu kitorang satu klas pakat nak pakai baju klas, tapi aku tak pakai sebab aku tak order. sobsob~ Zul lah yang macam orang jual ayam kat pasar, habes air ngan burger dipromote nye. Alhamdulillah atas usaha die and kitorang yang bz layan pelanggan, ramai yang bertandang kat gerai kitorang :) Tapi ade je yang tak buat keje, goyang kaki, sibuk pergi gerai lain and guess what? kupon aku habis beli air untuk Musz je, kuang asam tol dak tu.

That time memang dah obvious sangat lah Musz tunjuk yang die macam 'suke' aku. Ade satu insiden time kitorang ramai-ramai dalam Rumah Sesat, Musz sorang je laki and the rest sume pempuan. Dapat kat aku yang penakut ni, sampai nak rabak aku tarik baju Musz. HAHA. Boleh pulak dah nak sampai jalan kua, 'bila mase pulak die pegang tangan aku ni??'. Memang yang belakang tak nampak lah pulak kan? :P Tapi sume buat dek je macam tak jadi pape. Hee bongok siot! kua dari tempat tu due2 bisu. HAHA!


..................To be continued.................


#note of the day : Lain kali be careful Lily! kan dah bengkak kaki tu =.='

0 story/stories:

 

♥ Lily Rahmat Official Blog ♥ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting