Tuesday 18 October 2011

#9 - 3 SURIA [ f l a s h b a c k ] - Part 1

Posted by Lily Rahmat ♥ at 12:39 am
Assalamualaikum :) <3


2007

Masuk tahun ni, dah tiga kali aku tukar sekolah. Not because of my bad reputation or what, family aku pindah Setapak ni because dekat sket dengan bandar KL and ayah pun senang nak ulang alik pergi kerja. Dulu when family kitorang stay puchong, ayah hari-hari keluar before 7 and balik rumah after 7. Kesian ayah. At first aku memang sedih giler sebab terpaksa tinggalkan kawan-kawan yang baru nak rapat, tinggalkan my loved ones yang sekarang ni dah ade awek baru; Raziqin, and aku benci giler bile masuk sekolah baru yang tak tau environment die macam mane.

First day kat sekolah, aku tak tau nak beratur kat mane sebab students ramai sangat and aku tak tau pun kelas aku kat mane. But then, ade sorang pengawas tolong aku. Alhamdulillah. That's why I hate to transfer from my old school to the new one. Leceh giler. After arrived kat kelas, seat aku agak depan. 2nd row and maybe luck aku time tu, ade sorang lagi budak baru name Jue. She's my bestfriend along the year. Pegi mane-mane pun macam belangkas, berdue je. Hihi. I miss you Jue :)

Then, cekgu kelas aku time tu Pn. Noor Syafila binti Lah. I hope tak salah eja, cekgu tu cerewet sket. HAHA. But she's quite nice I tell you :) Aku ingat lagi time tu sebla meja aku Zul and Naim. Dorang sangat rapat, like siblings. Zul lahir awal tahun, thats why we called him 'Abang Long' and Naim lahir hujung tahun and thats why we called him 'Adek'. Class rep time tu, Zul. First day aku dah kena marah sebab lambat hantar borang pengenalan diri and tak pasal-pasal kena gosip ngan sorang budak ni sebab die pun hantar lambat. Tinggi doe, pakai songkok. mesti alim! HAHA. Name die Mus. Tetibe time tu aku teringat classmate sekolah lame aku name Mustafah. Tapi Mus yang ni aku tatau la Mus ape. Yang tak tahan tu boleh plak Pn. Syafila kate, "saya kawenkan awak due-due ni baru tau" and aku macam, WHAT THE FISH??

Memang masin mulut die! Betul-betul kitorang couple. HAHA. Tapi lame sket la. Lek lu. Cite slow-slow. Actually awal-awal skola dulu, aku minat Zul. Tapi entah macam mane, kite suke die dapat kawan die plak. erk -.-' Time tu aku dengan Jue dah tuka seat. Kitorang duk belakang sekali. Macam diskriminasi je cekgu. Baik-baik duk depan terus duk belakang. Waktu english, kitorang kena uat group. Aku dengan Jue, kitorang takde group. So Zul and Mus ni tarik la kitorang masuk group die. Zul bz talking with Jue and aku pun borak-borak la ngan Mus ni. Maybe, ade chemistry kot. Kitorang macam, boleh tahan ar masuk air. HAHA. Die banyak tanya aku pasal tempat lame aku dulu. Die cite die ade member kat situ and few days later baru aku tau yang ex-gf Mus pun classmate aku jugak rupenye. name die Tengku. Bila aku dah makin rapat ngan mus, aku rasa takut dengan Teng. I don't know why. Maybe aku ingat die nak makan aku kot kalau aku kacau ex-bf die :P

Mus orang nya agak peramah la, die memang banyak cakap siyesly! Kat klas die la yang paling bising, selalu tido, selalu kua klas skati die je, selalu kacau orang and yet I think, aku suka die :) even die kaki gado, kaki taiko, kaki pau orang, kaki segala kaki la kat skola. HAHA. Sebab die jugak, aku jadi rapat ngan MAFIA. MAFIA ni satu group ala-ala gangster yang ahli die sume perempuan, terdiri daripada Ili, Min, Itek, Ainie dengan Dayah. Dorang memang giler, nak2 Ili ngan Dayah. Ili kalau buat lawak memang setahun ketawa aku berderai, kalau Dayah ketawa kuat giler and die selalu main kejar-kejar ngan Ali dalam klas. itek pulak selalu kena buli ngan Mus, and mangsa paling kesian tudung die la sebab Mus memang gatal suke tarik tudung die. Aku tak paham korang sume ni adoyy -.-'

Dalam klas, Mus rapat ngan Eyca. Tinggi kurus orangnye. Mula-mula aku ingat Mus suke Eyca, tapi ade konflik plak ngan Darwish, first love Eyca time tu. Mus pun jenis suke beralah, so die lepaskan Eyca to be with Darwish. sobsobsob~ Time tu Eyca rapat ngan Fara. Fara ni awek Shidi. Dorang la couple paling sweet dalam class tu <3 Korek punye korek, Zul suke Azie. Azie ni rock sikit lah. Kawan rapat die Shikin and Dewi. Zul dah setengah mati tunjuk perasaan sayang die kat Azie tapi Azie buat dek je, maybe Azie ade alasan tersendiri kot nape die tak nak berkomitmen. Kan Azie kan? ^_^ Then ade lagi 3 geng kalau tak silap. Geng Deyna, Mira, Izwani and Raja. Raja couple ngan Ali kot time tu. Another group, geng budak2 pandai. Terdiri daripada Fiza, Wanie, Umi, Fatin Farihah and Eyka. Lastly, group budak baik-baik, hee. Terdiri daripada Una, Wan, Zarif, Fatin Syukri and Azreen. Ade sesape yang aku tertinggal lagi tak? Owh ade sorang budak cina, Lee Weng Sam and empat orang budak india, Vishnu, Thiviya, Solachi and Rekha and another sikh girl namely, Papu! Aku suka main tocang rambut die :D Pastu ade 2 orang budak baru masuk, anak sedara pengetua time tu, Liyana and Miewa. Mula-mula aku ingat Miewa ni sombong sebab muke die paling kerek dalam klas. Dah lame kenal baru la tau die la yang paling giler sekali. HAHA.





....................To be continued..................


Note of the day : Be confident! Esok nak pegi cari keje la :D Tido time!

0 story/stories:

 

♥ Lily Rahmat Official Blog ♥ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting